Lama Tak Update

Tuesday, February 9, 2010

Huh, boleh tahan agak lama tak update blog ni. Sampaikan aku terlupa password nak log in.
Nasib baik ada altenatif emel. Kalu x, terkubur terus lah blog ni. Hihi.. Ramai juga yang bertanya, ke mana aku? Kenapa x update blog? Masih kat Malaysia ke? Haha..

Entah la, semenjak balik Malaysia baru-baru ni, mood aku untuk menulis jadi kurang. Asal-asalnya memang aku semangat, tetapi line tenet kat rumah aku tu mcm siput. Aku pun terus moral down. Ditambah pula dengan aktiviti-aktiviti luar yang sesetengahnya berfaedah dan sesetengaynya kurang berfaedah, lagi-lagilah aku tiada masa untuk blog ni.

Banyak perkara yang ingin aku ceritakan sepanjang aku berada di Malaysia. Sememangnya banyak perkara baru dan istimewa yang aku dapat, walaupun sesetengahnya telah lama bertapak dan wujud di sana.

Walaupun telah dua minggu lebih aku menjejakkan kaki ke Bumi Anbiya' ni, hatiku masih teringat suka duka dan sakit pedih semasa aku berada di Malaysia. Tidak seperti tahun sebelumnya, memang jauh berbeza. Kenapa ya?

Ada perkara yang sempat aku settle kan sebelum datang ke sini, dan banyak juga yang belum. Ditambah pula dengan masalah-maslalah baru yang tetiba mendatang di hari-hari terakhir aku ingin berlepas, sangat-sangat memeningkan aku. Ingin saja aku tunda penerbangan aku, tapi memandangkan masa aku terlalu sempit untuk membuat persediaan menjelang imtihan akhir, aku batalkan niat aku. Walaupun sebenarnya, mereka sangat mengharapkan aku dapat berada di sana bersama mereka. Namun, apa dayaku. Aku perlu pergi. (mcm nk gi berperang je..haha)

Aku perlu kosongkan kepala otak aku yang serabut ni. Aku x mahu memikirkannya lagi buat sementara waktu ini. Tidak lama, 4 bulan saja lagi. Aku tidak boleh terus begini. Aku perlukan ketenangan untuk menyempurnakan matlamat asal aku di sini. Aku hanya mampu berserah dan berdoa agar segalanya menemui kebaikan.

Tolong aku ya Allah.. Jaga aku, dia, kami, dan mereka..
Amin ya Robb..

Wallahua'lam.

5 comments:

ayunimadarina said...

amen~

sile berkuat ridhwan.

...Nur Insan..... said...

slmt kmbali b'blog... smga d'prmudhkn sgla urusan...insya-Allah..

S.M.A.H. said...

amiin ya robbal 'alamin..
tp wan,dia tu sape??hehe

sabo jela wan..
ان الله مع الصابرين

Ahmad Nordinie said...

insyaAllah..
kita sama2 najah..
ameen..

Duan said...

to missyonne :
tengah berusaha ni..hihi

to nur insan :
insya-Allah
syukran

to S.M.A.H :
aminn..
dia..? sape² je.. tiada perngkhususan.. haha

to dini :
aminn..
tu yg paling sedap dengar..
najah sofi..
sifar dur sani.. haha

☼☼☼ FLASH Al-QURAN ☼☼☼
Al-Quran Versi Flash
☼☼☼ ARRAHMAH.COM ☼☼☼
 
Esmaa3 Kalaami © 2009. Template renew and edited by in_saff03.