Sedikit Pembetulan & Makluman

Friday, November 27, 2009

Agak lama juga tak posting entri baru. Banyak sebenarnya yang aku ingin kongsi dan luahkan, tapi suasana kat sini buatkan aku jadi kurang semangat nak mengarang. Nak kata terlalu sibuk, tak juga. Tapi boleh tahan juga la kesibukan aku sekarang ini. Mungkin juga sebab ada banyak lagi perkara-perkara yang menarik kat Malaysia ni. Aku memang bercadang tak nak buat entri baru sepanjang berada di Malaysia ni. Tapi rasa macam perlu je. Kenapa tidaknya, member² semuanya sangka aku balik ke Malaysia sebab nak kahwin. Entah dari mana datangnya khabar angin ni, aku pun tak tahu. Mmm, dah takde sebab lain ke untuk aku balik? Kadang-kadang tu aku iyakan saja. Haha.

Tapi bahaya jugak. Silap² hari bulan berita ni sampai kat orang tu, x ke naye?

Ok la. Aku balik ni sebab kakak aku yang nak kahwin. Bukannya aku.

Alaa, kakak kahwin je pun, buat apa balik..?? Haa, ni lah soalan yang paling aku benci dan malas nak jawab. Mana yang faham tu, faham la. Alhamdulillah.

Bagi sesetengah orang, hal ni tak lah besar sangat sampai perlu balik Malaysia. Setakat kakak nak kahwin tu, apa lah sangat. Ye x? Tapi lain pula ceritnya bagi aku.

Diringkaskan, ayah aku dah meninggal dunia masa aku form 4. Jadi, aku lah yang kena ambil alih tanggungjawab untuk perjalanan majlis akad nikah dan walimatul urus tu nanti. Tidak dapat tidak, terpaksa lah aku balik walaupun kehendak hati aku nak stay je kat Mesir tu sampai habis imtihan akhir tahun depan. Terpaksalah aku tangguhkan pembelajaran dan urusan-urusan lain kat sana. Moga-moga Allah permudahkan urusanku nanti.

Tak sia-sia juga aku balik awal sikit. Sampai sini, terus orang tawarkan kerja untuk aku. Alhamdulillah. Sekarang ni, aku adalah salah seorang tenaga pengajar Program Tahfiz Musim Cuti Sekolah Modul 3 anjuran Taman Tamadun Islam yang bertempat di Masjid Kristal. Siap bagi rumah lagi tu. Haha. Kalau ada sesiapa yang kebetulan datang ke Masjid Kristal, jangan lupa singgah. Nanti boleh aku ajak makan percuma. Hihi.

Cukuplah dulu setakat ni. Aku harap lepas ni takde lagilah yang buat cerita aku balik sebab nak kahwin. Kalau aku nak kahwin nanti, aku bagitau la. Insya-Allah. Lambat lagi kot. Tu pun kalau umur aku dan dia panjang. Hihi.

Jangan lupa sedekahkan Al-Fatihah untuk arwah ayah aku dan semua muslimin dan muslimat yang telah kembali ke Rahmatul Allah. Moga-moga ada yang sudi mensedekahkan Al-Fatihah untuk kita kelak.

Wallahua'lam.


13 comments:

missyonne said...

abah sy cukup pantang kalau perkecilkan hal keluarga.

sy salute awk.

awk da buat keputusan yg betul dan tepat duan.

goodluck and all the best.
congratz too!

Allah maa'

Duan said...

tim kasih kerana sekepala.. haha

inna Allah maa'na...

Werdah said...

Salam Duan.

Semoga dipermudahkan sgl urusan.

Bila nak balik ke Mesir semula.

Al- Fatihah buat arwah ayah.

Duan said...

wssalam...

time kasih cikgu werdah...

dalam bulan satu nanti...
insya-Allah...

Putra Al-Maliki said...

saudara abang yang paling sulung lah yer.. patutla kene balik.. untuk jadi wali kepada kakak.. =)

psst: Hi! Salam ziarah. Jom xchange link & sila komen entri blog saya di http://putraalmaliki.via.my/ . TQ.

HonEyBuNNy said...

al-fatihah tok ayah awk....

Solehah said...

insyaallah..
ala duan kalau org cakap awk nak kawin pun ok saja kan..doa tu.. :)

Duan said...

to Putra Al-Maliki:
lebih kurang mcm tu la..
mmmm...

to honEyBuNNy:
time kasih bnyak2..

to solehah:
betul jugak tu.. haha..
tpi x de kekuatan lagi la nak pikir pasal tu sekarang ni..

Ahmad Nordinie said...

hehe..
aritu aku ade je g masjid kristal..
tp time tu kau xbalik msia lg..
rugi3..
hehe..

Nur_Ma"Khairatun Hisan" said...

Salam..tahniah utk akk,tkziah ats p'mrgian arwh ayah, em...Perkahwinan dikatekan hari bersejarah,klu kite kawin p salah sorg ahli keluarge xde mmg akan terase kecompangannye(btl ke perkataan 2..fhm2 ek maksdnye)ni dh de tggjwb lagi la..pe2 pn family first,have a nice day:)

LINGKAR CINCIN said...

Lakukan apa yang harus kita lakukan, hindari apa yang harus Kita hindari lalu perhatikan apa yang terjadi

Ahmad Zulfadhli said...

lamenyer x update blog..

Duan said...

to ahmad nordinie :
lorrr, ye ke..?
takpe, lain kali klu mai ganu, kontek aku..
aku bikin masuk free punya... haha

to Nur_Ma"Khairatun Hisan :
ha ah..
betul3..
faham je ayat tu.. sama ada betul tatabahasanya kena tanya cikgu..hihi

to linkar cincin :
apa maksudnya tu..?
takut sere.. hihii

to ahmad zulfadhli :
hihi..
beser ar..
kat mlysia mmg x dang nk care tenet ni.. hihi
(buat2 sibuk)

☼☼☼ FLASH Al-QURAN ☼☼☼
Al-Quran Versi Flash
☼☼☼ ARRAHMAH.COM ☼☼☼
 
Esmaa3 Kalaami © 2009. Template renew and edited by in_saff03.