Awekku Bini Orang

Saturday, October 10, 2009

Sayu dan pilu apabila mengenangkan awekku kini sudah bergelar isteri kepada orang lain. Telah ku duga semua ini akan terjadi, namun apakan dayaku Perancangan-Nya mengatasi perancanganku. Mungkin silap aku juga kerana dari awal tidak menyatakan hasrat hatiku padanya. Tapi oleh sebab hari itu hatiku terlalu celaru dengan masalah yang datang tanpa diundang, aku menangguhkanku dulu hasratku. Tambahan pula, aku masih menunggu jawapan daripada Ilahi sama ada benarkah dia untukku ataupun sebaliknya. Alhamdulillah, sekarang ini aku telah mendapat jawapannya.

Apa yang lebih menikam hatiku ini ialah suaminya itu adalah kawan seperjuangan yang sama-sama belajar di sini. Entah bila dan bagaimana dia berhubung dengan 'bekas' awekku itu. Cuma yang pasti aku lebih awal mengenalinya daripada kawanku itu. Biarlah, aku sanggup mengundur diri demi kebahagian mereka. Mungkin ada hikmah disebalik ujian yang melanda ini. Mungkin Allah menurunkan hujan untuk menghadiahkanku pelangi.

Aku bersyukur pada-Mu ya Allah. Ku pohon Engkau berikanlah kekuatan kepada diriku ini untuk menempuhnya. Semoga mereka berdua hidup bahagia melayari bahtera hingga hari akhirat. Amin...

*** Begitulah luahan hati sahabatku. Semoga dia dipertemukan jodoh yang lebih baik dan solehah. Insya-Allah.

Wallahua'lam.

5 comments:

Duan said...

ade org maroh dowh...
agagaa~~

skyjamil said...

huhu...ala tak yah sedih, Allah dah sediakan yang lebih baik dan sesuai untuk enta...mawar bukan sekuntum,

Duan said...

nk pancing ea..?? hihi.. guirau je..
tapi sebenarnye, tu luahan hati sahabat ana..
kalu kena ke ana, x tertulis lah dgn kate²..hihi

ape² pun, time kasih banyak²... :-D

Anonymous said...

sape tuh duan??

Duan said...

ngehee~~

ade lah...
x leh royak la nama die.. yg pasti, dia tu bekas pelajar maahad...

ngehee~~

☼☼☼ FLASH Al-QURAN ☼☼☼
Al-Quran Versi Flash
☼☼☼ ARRAHMAH.COM ☼☼☼
 
Esmaa3 Kalaami © 2009. Template renew and edited by in_saff03.