Benarkah Islam Itu Pengganas

Friday, October 30, 2009

Setiap kali berlaku keganasan pasti akan disandarkan kepada Muslim. Alasan yang sering kali digunakan untuk menyerang negara-begara Islam adalah untuk menghapus dan membasmi puak-puak pengganas yang dikatakan terdiri daripada kaum Muslimin. Padahal telah terang dan nyata bahawa Israel dan konco-konconya adalah pengganas yang sebenarnya. Oleh sebab kuasa media berada ditangan mereka, berita dan situasi yang sebenar telah banyak dipesongkan dan ditokok tambah bagi memberitahu dunia bahawa Islam adalah pengganas.

Tengok sahaja serangan Amerika dan Israel terhadap Palestin yang sudah sekian lama dan masih lagi berlanjutan hingga hari ini. Pengganas-pengganas yang mereka maksudkan ini tidak juga di jumpai, bahkan mereka pula yang lagi mengganas dan tidak bertindak mengalahkan binatang sehinggakan penduduk dan orang awam yang banyak menjadi mangsa dan menerima akibat daripada keganasan puak-puak yang dilaknat Allah ini. Sesungguhnya, siapa yang membuat kemusnahan dan kerosakan dimuka bumi Allah pasti akan diazab pada hari Akhirat.

Media-media gergasi dunia pula sekadar melepaskan batuk ditangga dan membutakan sebelah mata mereka. Bukan itu sahaja, yang lebih teruk lagi ialah mereka sanggup memutar belitkan fakta dengan mengatakan keganasan ini adalah berpunca daripada kaum Muslimin. Mujurlah ada pihak dan media altenatif yang telah memaparkan berita dan situasi yang sebenar walaupun teknologi mereka adalah terhad dan terbatas. Terpulang pada diri kita sama ada mahu mencari ataupun tidak.

Video di bawah ini jelas membuktikan penyelewangan yang telah dibuat oleh sesetengah media yang tidak bertanggungjawab dalam melabelkan Islam adalah pengganas. Saksikan.



Wallahua'lam.

12 comments:

sonata anak kancil said...

sape kata? orang yang kata tu sebenarnya pengganas! percayala...

Duan said...

betul..
mereka sebenarnya pengganas!
kita mangsa keganasan mereka.

sonata anak kancil said...

TK singgah ke AGK...buat kek makan utk sendiri aje...time rajin buat la...

Duan said...

sama²..
rajin la klu gitu, patutla 'hubby' syg..
haha..

nur insan said...

islam pnggans??? pelik...
dan yg plng tak fham kes dr.marwa...
memng pelik...
ni lah dnia yg penuh tipu daya...
erm....(b'fkir sjenak)

Duan said...

kes dr. marwa..?
mcm mane kes tu..?
ketinggalan lagi.....

nur insan said...

seorg wanita yg m'pertahnkn hijabnya.. tpi sering dihina oleh jiran beliau (yhudi)dgn menyatkn yg dr.marwa terrorist..pas2 dr buat report.. msuk mahkmh, then kat mahkmh ble dh dijthkn hukumn, dan dr.marwa menang.. tak sal2 'jiran' dr 2 bunuh dr 2 dgn menikm(18 kali law xsilap) pas2 cuba diselamtkn olh suami dia.. tpi suami dia plk yg ditmbak olh anggta polis, dlm mhkmh dgn disaksikn hakim n anggta polis(yg peliknya, xkn tgok jew xbuat apa2)...
apa yg 'menarik' kematian dr.marwa sma dgn M.Jackson... tpi rmai lebih sibuk menangisi kemtian MJ...
erm....

Duan said...

innalillahi wainna ilaihi roojiu'n...
puok² yahudi mmg celaka, selagi mane kite x ikut puok diorang tu, selagi tu la dia akan mengkhiati Ummat Islam...
yg istimewanya, kita percaya pada hari pembalasan(Hari Akhirat)...

sama dari segi mcm mane ye..?

abu muaz said...

Umat islam sentiasa dilabel pelbagai jenama.Ganas,mundur, tiada tamadun. Tapi bertamaddunkah mereka bangsa yang bertelanjang bulat ditepi-tepi pantai??? Jenayah dikira tiap minit.

nur insan said...

pktaan 'sama' 2 merujk pd tarikh kematian MJ n dr marwa=)... maaflh law dh mngelirukn...

Duan said...

sy sokong abu muaz..
cikgu mmg sedap!

Duan said...

ok nur.. syukran kasir atas info..
tak de hal la, mmg salah sy yg x tahu pasal hal nih..

☼☼☼ FLASH Al-QURAN ☼☼☼
Al-Quran Versi Flash
☼☼☼ ARRAHMAH.COM ☼☼☼
 
Esmaa3 Kalaami © 2009. Template renew and edited by in_saff03.