Korban Nyawa Runtuh Kali Ni

Monday, October 26, 2009

Jika kejadian runtuh sebelum ni tiada korban nyawa, tapi tidak pada kejadian runtuh kali ini. Innalillahi wainna ilaihi roji'un. Al-Fatihah kepada pelajar yang telah meninggal dunia. Takziah diucapkan kepada keluarga mangsa. Semoga baki pelajar yang masih belum dijumpai berada dalam lindungan Maha Pencipta.












Jambatan gantung yang baru berusia dua minggu runtuh. Kalau ikutkan logik hukum alam, memang x logik dan x masuk akal. Memang benar setiap kejadian itu adalah takdir dan kehendak Allah SWT, tapi kita perlu ingat bahawa setiap kejadian yang berlaku itu mengandungi maksud yang tersirat sama ada berbentuk hikmah, ujian, bala, mahupun amaran daripada Allah SWT. Terpulang kepada diri kita untuk menilai dan mentafsirkannya.

Seperti yang pernah ku tulis dalam posting terdahulu, kejadian runtuh sebelum ini tiada berlaku korban nyawa, dan kali ini ternyata telah berlaku. Siasat pa ceroh. Modal tule je hok tubek. Aku pun x sabar gk nak tunggu dan lihat hasil siasatan kes ni. Nyaknye ke budak² tu. X bersalah lansung. Keras² hati aku pun, rasa nk ngalir gk air mata bila baca berita ni. Biarlah, semoga Allah membuka dan menunjukkan jalan.

Wallahua'lam.

5 comments:

Dream Competition said...

Innalilahi wa innailaihi raji'un..turut berduka cita dengan para korban yang meninggal.

Duan said...

semoga roh dicucuri rahmat

abu muaz said...

Salam. Pelajar yg meninggal ni ketiga-tiga orang adalah non muslim.

Duan said...

wssalam..
ye ke abu muaz..?
terlajak bas, boleh diundur, terlajak tulis, kire mcm mane ye..?

hmmmm, sume mangsa yg hilang tu dah dijumpai ke..?

Duan said...

hummmm, kirenye ucapan 'innalillah' tu utk musibah yg berlaku la...

☼☼☼ FLASH Al-QURAN ☼☼☼
Al-Quran Versi Flash
☼☼☼ ARRAHMAH.COM ☼☼☼
 
Esmaa3 Kalaami © 2009. Template renew and edited by in_saff03.