Runtuh Lagi

Tuesday, October 6, 2009

Banyaknya bala yang menimpa dunia sekarang ini. Tidak cukup dengan gempa bumi yang melanda baru-baru ini, ditambah pula dengan runtuhan bumbung Masjid Kampung Batu Putih iaitu salah sebuah masjid di Terengganu. Bumbung masjid yang bernilai kira-kira RM 2.1 juta telah runtuh pada pukul 9.00 pagi Sabtu yang lalu di mana waktu itu cuaca baik tanpa hujan, ribut, mahupun gempa bumi. Berita Lanjut.


Lagi-lagi negeri kelahiran aku. Sebelum ini stadium. Lepas tu sekolah dan kini masjid pula. Apa pula yang akan runtuh nanti? Aku tidak bermaksud mengharapkan kejadian-kejadian yang seperti ini berlaku, tetapi sekadar peringatan agar mengambil langkah berjaga-jaga terhadap semua projek UMNO yang tumbuh seperti cendawan selepas hujan. Kuantiti tidak menjadi masalah, tetapi rasuah dan sikap tamak kroni-kroni dan kontraktor-kontraktor UMNO ni yang menjadi masalah yang sangat besar. Demi kepntingan diri sendiri, golongan-golongan yang bangang ni sanggup membahayakan nyawa orang lain. Takkan kita mahu mendengar ada korban nyawa baru hendak bertindak dengan tegas? Bagaimana pula jika ianya berlaku pada orang yang kita kenali dan sayangi? Nauzubillahiminzaalik.

Oleh itu para sahabat yang dirahmati Allah sekelian marilah sama-sama berdoa kepada Allah agar digulingkan kerajaan yang zalim ini baik di Malaysia mahupun di seluruh dunia. Ingatlah bahawa suatu hari nanti Islam akan menang dan pastikan diri kita menjadi antara penyebab kemenangan tersebut.

Wallahua'lam.

0 comments:

☼☼☼ FLASH Al-QURAN ☼☼☼
Al-Quran Versi Flash
☼☼☼ ARRAHMAH.COM ☼☼☼
 
Esmaa3 Kalaami © 2009. Template renew and edited by in_saff03.